nu fi victima,nu fi criminalul,dar mai ales nu fi spectator

miercuri, 15 iunie 2011

Nu judeca daca nu poti da si o sentinta

 Se presupune ca pentru a fi judecator trebuie sa cunosti legea si sa ai o conduita ireprosabila in raport cu aceasta.Experienta in sistemul judiciar este la fel de importanta ca si cunoasterea acestuia.Fara a discuta de conduita morala a judecatorului,acesta ar trebui sa judece dupa un cod universal recunoscut si acceptat.

  Sunt condamnat inainte de a fi judecat.Nici legea nu exista.Va fi gandita in raport cu faptele pe care le-am comis pentru ca eu reprezint tot raul acestei societati.Sunt reperul dupa care vor mai fi judecati si altii.
 Pe o banca sprijinita de gard,la drum,stau judecatorii.De fiecare data altii.Trec prin fata lor,ii salut,si ma duc mai departe in treburile mele.Cateodata nici nu ii vad.Sunt prea ocupat sa comit nelegiuiri.
-A'lu asta a pus porumb dupa gard,sa creasca mare,sa nu mai vezi la el in curte.La pus des.Are el ceva de ascuns.
-Da,ai vazut ce gaini are. Al dracu om daca am mai vazut asa gaini.Toata ziua sta printre ele si le cauta de oua.O galeata ia de la ele.
-I le-a adus baiatu al'mare de si-a facut casa la oras.Ce-i mai trebuia si lu ala casa,asta nu-i buna?
 Cateodata ii aud si ma intreb ce dracu' or manca astia care stau toata ziua pe sant,ca mie nu mi se mai usuca camasa pe mine de atata munca.Or manca pelin ca in gradini numai asta se vede.
 Mi-am luat masina.O masina mare care sa nu se rupa la prima urcare pe o ramasita de sosea,ca restu e numai gropi.Am luat-o pentru ca asa am vrut,pentru ca am avut cu ce.Cu banii mei munciti.
 Mergeam incet,pe drumul de tara,ca sa nu fac praf si sa-i prafui pe judecatori.Aveam masina plina cu furaje  pe care le duceam acasa la gaini.
-Uite al dracu om ce masina si-a luat.Cat o fi dat pe ea ?Merge incet sa-l vaza lumea.Ce-o mai cara in ea?
-Palat,nu alta,si-a facut la oras.De unde o mai fura atata ca nu le mai ajunge.Si-a facut si atelier de face garduri,ca lucreza acolo un var.Ii plateste bine da si muncesc de trebuie asta sa-si bea cafeaua pe drum.Incepe munca la sapte si asta e deja acolo de ii asteapta sa le dea de munca.
-Eee,pe dracu sapte.Se trezeste ca nebunu de la cinci sa dea drumu la gaini si sa ude rosiile.Nici de dormit nu mai poti de rau' lor.O sa moara dracu' de atata munca.
 Masina am vandut-o.Nu mai puteam sa o tin ca venise criza.Am luat alta mai mica si mai economica si m-am reorientat cu gardurile ca furau baietii din atelier si cenusa din vatra.Mi-am luat animale cu banii de pe masina.Le-am facut grajduri,am plantat pomi,flori,gazon,de nu stia ce sa mai creada inalta curte.
-Na ca i s-a infundat.A dat masina ca are datorii.Am auzit eu de la Vasile ca avea asta sa-i dea niste bani de vreo doi ani si acu i-a cerut inapoi.Anu asta nu a mai dat premiu la copii la scoala ca si-a luat niste gaini de nu le poti ridica de jos.Al dracu om si-a luat gaini din banii copiilor.
 Toata ziua dezbateau cazurile trecand de la unu la altu.Sistemul functioneaza perfect.Au si investigator,pe unu care toata ziua se plimba cu bicicleta pe strada,culege informatii din curtea altora si de la alte curti supreme si le impartaseste in stanga si-n dreapta cu o viteza de internetul e minciuna.Da e balbait saracu si putin surd,in schimb are viteza de transmitere.Daca sistemul juridic national ar functiona ca si asta nu am mai avea probleme cu clauza de salvgardare.
 Eu nu pot sa stau degeaba,trebuie sa fac ceva.Olteanul daca nu are nimic de facut,isi pune haina intr-un par si o pazeste sa nu i-o fure careva.Eu construiesc o casa pentru asta.Muncesc pentru ca imi place,pentru ca am nevoie de asta,pentru ca pot,pentru ca vreau eu.
-Nu-ti mai bei ma cafeaua la bulgari?Ma mai intreaba in gluma cate un pieten mai coltat ce nu poate sa doarma din cauza ochelarilor mei de soare.Ai ajuns la fundu sacului,acu trebuie sa muncesti ca sa mai bei cafea.Ce treaba o avea cafeaua cu munca nu stiu si nici nu vreau sa aflu.
 Ei judeca dupa sistemul lor de valori,putine de altfel,un sistem care de-a lungul timpului a ajuns sa fie considerat cod de legi universal acceptat de inalta curte de sant.Isi latra viata si neputinta de pe banca de la drum,punand etichete oricui are in curte o capra.Bine ca nu au si puterea de a pronunta sentinte...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu